remapkhodro

  • ۰
  • ۰

ریمپ سوناتا بخش دوم

ما در تیم تخصصی تیونینگ دکتر ریمپ تمامی ریمپ خودرو ها با تضمین 2 سال انجام میشود و بعد از ریمپ کردن توسط خود مشتری تست شده و بعد از رضایت مشتری وجه دریافت میشود. در صورت نبودن رضایت مشتری برنامه به حالت استاندارد بر گردانده میشود و به مشتری تحویل داده خواهد شد. در ادامه این مقاله از ریمپ خودرو و چه مزایای برای خودرو دارد خواهیم گفت

ریمپ ECU سوناتا : خودروی سوناتا که ساخت کشور کره جنوبی و کمپانی پر آوازه هیوندای می باشد در تیپ ها و مدل های متفاوتی از سال ۱۹۸۵ تا کنون تولید و در بازارهای جهانی عرضه شده است .

سوناتا NF از سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۹ با موتور ۴ سیلندری ۲٫۴ لیتری با ۱۵۹ اسب بخار تولید گردید .

سوناتا YF نیز از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۴ تولید شد و دارای موتور ۴ سیلندری با ۱۷۸ اسب بخار است .

و در نهایت هفتمین نسل از هیوندا نیز تحت عنوان هیوندای LF می باشد .

هیوندا سوناتا نیز همانند تمامی خودروهای تولیدی دارای ضعف ها و محدودیت هایی در قسمت ECU می باشد که این محدودیت ها با ریمپ ECU قابل رفع می باشد .

ریمپ ایسیو چیست ؟

ریمپ فرآیندی نرم افزاری جهت بهبود کدهای کامپیوتر ماشین ( ECU ) می باشد تا برخی از محدودیت ها از خودرو برداشته شود و برخی از آپشن ها نیز به خودرو اضافه شود .

آیا ریمپ برای خودرو ضرر دارد ؟

در صورتیکه این کار به درستی و توسط متخصص مربوطه انجام نگیرد بله ضرر دارد و پس از مدتی به خودرو آسیب شدیدی وارد می شود .

پس ار ریمپ چه محدودیت هایی از روی خودرو برداشته می شود و چه امکاناتی خودرو بدست می آورد ؟

از جمله مواردی که در رابطه با ریمپ ECU سوناتا در دکتر ریمپ صورت می گیرد به شرح ذیل است :

حذف کاتاف سوناتا : به معنی افزایش دور موتور از ۵۵۰۰ ۶۰۰۰ دور تا آخرین شماره کیلومتر شمار !

افزایش شتاب سوناتا : شتاب ۰ تا ۱۰۰ سوناتا بین ۹٫۵ تا ۱۰٫۵ است که با ریمپ ECU این مقدا کاهش می یابد و در واقع شتاب افزایش می یابد ( حداکثر تا ۲ ثانیه )

حذف سنسور دوم اکسیژن هیوندا سوناتا : سنسور دوم اکسیژن در خودروهایی که دارای استاندارد آلایندگی یورو ۴ به بالا است ( در ایران ! ) بسیار زود خراب می شود و دلیل این امر کیفیت پایین بنزین عرضه شده در جایگاه های سوخت می باشد . با ریمپ می توان این سنسور را حذف نمود و از هزینه های اضافی جلوگیری کرد ! ( هزینه سنسور اکسیژن خودروهای هیوندا بیش از ۷۰۰ هزار تومان می باشد)

حذف سنسور میل سوپاپ سوناتا : این سنسور نیز همانند سنسور اکسیژن درصد خرابی بالایی دارد که با ریمپ این سنسور نیز قابل حذف است .

تغییر عملکرد فن خودرو ( اصلاح دمای آب ) SONATA : این قابلیت به خصوص در مناطق گرمسیری بسیار حائز اهمیت می باشد و باعث می شود فن دور تند و دور کند خودرو در دماهای پایین تری شروع به کار کرده و از گرم شدن بیش از اندازه خودرو جلوگیری شود .

رفع کپ دریچه گاز ( رفع تاخیر پدال گاز ) هیوندای سوناتا : حتما متوجه شده اید زمانی که خودرو را روشن می کنید و بر روی پدال گاز فشار می دهید ، بین عملکرد گاز و فشار شما بر روی پدال یک تاخیر چند میلی ثانیه ای حس می شود که این تاخیر با ریمپ ایسیو قابل رفع می باشد .

افزایش توان موتور سوناتا : یعنی افزایش گشتاور خودرو و برای این آپشن حتما موتور خودرو نیز باید تقویت شود در غیر اینصورت خودرو آسیب می بیند .

کاهش مصرف سوخت هیوندای سوناتا

  • ۰۰/۰۲/۲۶
  • نیما ابراهیمی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی